Аналіз роботи
РМО практичних психологів та соціальних педагогів
у 2010-2011 н.р.
Районне
методичне об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів налічувало
21 особу – 10 практичних психологів, 9 соціальних педагогів, 2 поєднували
посади практичних психологів та соціальних педагогів. Якісний склад РМО:
Практичні
психологи: вища категорія – 1 (8%)
І
категорія – 0
ІІ
категорія – 4 (33%)
Спеціаліст
– 7 (59%)
Соціальні
педагоги – 100% спеціалісти
У
2010-2011 н.р. РМО продовжувало роботу над проблемною темою
«Психолого-соціальний супровід створення розвивального освітнього середовища
шляхом впровадження педагогічних інновацій». Було поставлено такі завдання:
- вивчення і засвоєння психологічних засад
запровадження педагогічних інновацій;
- розробка моделі діяльності практичних
психологів та соціальних педагогів;
- подальший розвиток професійної
компетентності через набуття нових наукових і методичних знань, практичних
навичок;
- активізація роботи зі здібними та
обдарованими учнями;
- висвітлення діяльності районної
психологічної служби у періодичних виданнях.
Поставлені
завдання вирішувалися на засіданнях РМО з тем «Стратегія розвитку районної
психологічної служби у 2010-2011 н.р.», «Психологічний супровід інноваційної
діяльності вчителів», «Шляхи оптимізації впровадження педагогічних інновацій.
Моніторинг результативності роботи працівників психологічної служби щодо
супроводу впровадження педагогічних інновацій». Всі засідання проходили в
активних формах із залученням всіх учасників до вивчення та обговорення
теоретичного і методичного матеріалу (вправи, групові роботи, методична
студія). Це сприяло кращому усвідомленню і засвоєнню учасниками отриманої
інформації.
З метою
посилення роботи зі здібними і обдарованими учнями практичні психологи підготували
учнів до участі у міні-конференції реферативних робіт «Можливості психології».
Було представлено 10 робіт із 9 ЗНЗ. Робота учнів над рефератами сприяла
поширенню психологічних знань серед учасників навчально-виховного процесу та
носила розвивальний характер.
З метою
сприяння професійному становленню новопризначених спеціалістів продовжив роботу
Клуб молодого психолога як форма наставництва (керівник Королькова О.П.,
практичний психолог Якимівської ЗОШ №2). Протягом 2010-2011 н.р. склад клубу
поповнився 2 молодими спеціалістами (Лукашенко С.В. – Переможненська ЗОШ,
Попова В.М. – «Росинка»). Відбулося 2 засідання клубу з тем «Комунікативна
компетентність практичного психолога», «Новітні та традиційні методи роботи
практичного психолога». Участь у роботі клубу сприяла швидшій адаптації молодих
спеціалістів.
Започатковано
постійно діючий семінар «Психологічне консультування в школі», метою роботи
якого є підвищення професійної компетентності практичних психологів у напрямку
консультування та відпрацювання практичних навичок. Протягом року відбулося 2
засідання з тем «Психологічне консультування як один із основних видів роботи
практичного психолога», «Техніки та технології консультування», на яких
учасниками розглянуто теоретичні питання та виконано практичні вправи.
З метою
поширення психологічних знань члени РМО продовжують роботу з випуску шкільних
психологічних газет. Протягом року шкільні газети випускалися в Радивонівській,
Розівській, Великотернівській ЗОШ.
На
виконання завдань роботи РМО останній рік працювала динамічна група практичних
психологів та соціальних педагогів «Психолого-педагогічний супровід
навчально-виховного процесу». Результати роботи групи оформлюються в методичний
посібник.
Протягом року на
виконання державних програм, відповідно до наказів управління освіти і науки
Запорізької ОДА, відділу освіти практичними психологами та соціальними
педагогами продовжено роботу з профілактики поширення ксенофобських та
расистських проявів у класних колективах, превентивну роботу з дітьми та підлітками
девіантної поведінки, формування поняття гендерної рівності.
Члени РМО беруть участь у проведенні
монітрингових досліджень якості освіти за різними напрямками. Так, у березні
2011 року практичні психологи та соціальні педагоги Якимівської ЗОШ №1 та Якимівської
ЗОШ №2 взяли участь у проведенні моніторингового дослідження проявів агресії та
насильства щодо молодших школярів (проведення анкетування учнів 4 класів,
класоводів 4 класів, узагальнення даних). У грудні 2010 року практичний
психолог та соціальний педагог Якимівської гімназії взяли участь у проведенні
моніторингового дослідження діяльності Якимівської гімназії. Ними проведено
опитування учнів 8-11 класів, узагальнено його результати. Протягом року
практичні психологи 10 загальноосвітніх навчальних закладів (Якимівська
гімназія, Якимівські ЗОШ №1, №2, №3, Азовська ЗОШ, Великотернівська ЗОШ,
Володимирівська ЗОШ, Переможненська ЗОШ, Радивонівська ЗОШ, Розівська ЗОШ)
взяли участь у проведенні районного моніторингового дослідження методичного
рівня вчителів. Ними проведено анкетування педагогів за інструментарієм
програми.
Свою
діяльність працівники психологічної служби висвітлювали в районних газетах.
Так, опубліковано 2 статті практичного психолога Якимівської ЗОШ №2 у газеті «Акимовский вестник».
Члени
РМО беруть участь у методичній роботі району. Керівник РМО звітував з роботи
над проблемною темою району на районному конкурсі «Краще РМО». Практичний
психолог Радивонівської ЗОШ Шершина О.В. виступила на семінарі заступників
директорів з навчально-виховної роботи з теми «Психологічний супровід атестації
педагогів». Практичний психолог ДНЗ «Ластівка»
Костанян І.В. представила на фестивалі творчості педагогічних
працівників ДНЗ заняття для дітей середньої групи з розвитку емоційної сфери.
Вся ця робота, а також проходження курсів підвищення кваліфікації
сприяли підвищенню рівня професійної компетентності членів РМО. Протягом
2010-2011 н.р. курси відповідно до плану пройшли. та соціальний педагог
Якимівської ЗОШ №2 Хасарова І.Г. Упродовж року обласні семінари відвідали
2 практичних психологів. За результатами чергової атестації двом практичним
психологам присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»
(Шершина О.В., Радивонівська ЗОШ та Костанян І.В., ДНЗ «Ластівка»,
«Топольок»).
Проте у
роботі РМО є ряд недоліків:
1.
Слабка активність членів РМО
щодо висвітлення своєї діяльності в районних ЗМІ.
2.
Не застосовується проектний
підхід до організації роботи працівників психологічної служби.
3.
Не підготовлено учнів до участі
в олімпіаді з психології.
Завдання
на 2011-2012 н.р.:
1.
Продовжувати роботу з поширення
психологічних знань серед учасників НВП через запровадження активних форм
діяльності, а саме учнівських проектів.
2.
Запровадити систему творчих
звітів працівників, що атестуються, в рамках засідань.
3.
При плануванні роботи
працівників психологічної служби застосовувати проектний підхід.
4.
Активізувати роботу з
підготовки здібних та обдарованих учнів до участі в інтелектуальних змаганнях.
Тематика засідань
районного методичного об’єднання
практичних психологів та
соціальних педагогів
у 2011-2012 н.р.
І засідання
Дата проведення: 29 серпня 2011 року
Місце проведення: РМК
Тема: Перспективи розвитку районної
психологічної служби у 2011-2012 н.р.
ІІ
засідання
Дата проведення: 27 жовтня 2011 року
Місце проведення: Розівська ЗОШ
Тема: Застосування активних форм
просвітницько-профілактичної роботи працівниками психологічної служби.
ІІІ
засідання
Дата проведення: 26 січня 2012 року
Місце проведення: Якимівська ЗОШ №2
Тема: Організація психологічного
супроводу допрофільного та профільного навчання.
ІV засідання
Дата проведення: 15 березня 2012 року
Місце проведення: Великотернівська ЗОШ
Тема: Розвиток професійної
ідентичності педагогів як шлях підвищення ефективності навчально-виховного
процесу.
|